Je doet niks verkeerd en je lichaam is niet stuk, ze wil je gewoon beschermen en helpen overleven
We hebben allemaal geleerd dat als je wilt afvallen, dat je minder calorieën moet eten en meer moet sporten. Dat dat niet altijd zo werkt, zijn wij het levende bewijs van….
- Je eet redelijk gezond, toch val je niet af
- Als je dieet / minder calorieën eet, val je amper tot niks af en komt er na extra aan
- Ook al sport je meer, je lichaam blijft vasthouden
- Hoe ouder je wordt, hoe erger het lijkt te worden
- Het vet zit in de eerste plaats vooral op je buik (visceraal vet)
- Je gewicht past voor je gevoel niet bij wie je bent
- Had ik dan toch dat ene koekje niet moeten nemen?
- Is er iets mis met mijn lijf, want mijn collega eet het dubbele en weegt de helft
- Onbewust denk je constant… “ligt dit aan mijn discipline?”
Ik wil dus als eerste tegen je zeggen:
Nee! Dit ligt niet aan jou.
Jij doet niks verkeerd,
Je verbranding is geblokkeerd.
Je bent ook niet lui,
Je lichaam wil je gewoon beschermen.
Je bent niet lui. Je lichaam wil je beschermen.

Je hebt vrijwel alles al geprobeerd en niks lijkt echt te werken bij jou.
Toch ben je hier. Je hebt de hoop dus nog niet verloren. Dit keer gaat dat eindeloze doorzettingsvermogen eindelijk resultaat geven.
Je doet namelijk helemaal niks verkeerd en je lichaam is niet stuk. Ze wil je gewoon beschermen en helpen overleven.
De afvalindustrie wil je laten geloven dat je gewoon calorieën moet tellen en harder moet sporten.
Maar zolang je systeem in vetopslag staat, verbrand je vooral suikers in plaats van opgeslagen vet.
Meer langdurig cardio zorgt dan voor verhoging in cortisol, wat dit erger maakt en buikvet groeit juist.
Minder calorieën inname zorgt nu voor verder vertraging van je metabolisme, waardoor je nog minder verbrandt.
Stap 1 om af te kunnen vallen, is zorgen dat je lichaam eindelijk weer vet kan verbranden

Als niks lijkt te helpen met afvallen, dan zijn je hormonen uit balans geraakt. Je systeem komt daardoor in vetopslag. Je kunt dan bv maar 10 calorieën eten en alsnog gebeurt er weinig. Want je kunt je reserves niet aanspreken.
Dat ligt dus helemaal niet aan jou of je lichaam en zeker niet aan je wilskracht, maar kun je vanaf vandaag wel iets aan veranderen. Gekmakend simpel ook nog.

Helen in plaats van diëten
Grote kans dat je tijdens de reset ook vanzelf al de eerste kilo's verliest. Gemiddeld is iedereen na deze 2 weken al min 3 tot 5 kg kwijt.
Maar de grootste winst zit natuurlijk in het feit dat de kern van het probleem is verholpen: hoge cortisol, zet je vetverbranding op slot. Dan kun je 500 calorieën op een dag eten, elke dag sporten en proteïneshakes drinken, maar kun je nog niet afvallen. Je kunt namelijk je overtollige vetten niet vrij maken.
Iedereen wil je laten geloven dat je gewoon calorieën moet tellen. Hier ga je begrijpen waarom dat niet werkt bij jou.

Doordat je na deze cortisol reset, je opgeslagen vet weer kunt verbranden, heeft het ook daadwerkelijk effect, in plaats dat je het probleem groter maakt.
Hoge cortisol (stresshormoon) zorgt voor hoge insuline (bloedsuikerhormoon) en die zorgt dat je lichaam in opslag staat.
Het is dan fysiek onmogelijk om opgeslagen vetten te verbranden! Ook als je minder calorieën eet.
Wat er écht gebeurt in je lichaam

Als je cortisol (stresshormoon) te hoog is, staat je lichaam continu in de ‘aan-stand’. Zolang jouw lichaam onbewust denkt te moeten overleven:
Kun jij je vetreserves niet vrijmaken
Verbrand je vooral suikers ipv vet
Blijft bloedsuiker hoog, ook als je niet eet
Je lichaam gaat visceraal vet opslaan rond je buik. Als energiereserve voor de crisis die ze verwacht.
( Met extra cortisol receptoren ook nog!)
Dus nee…
meer discipline, minder eten en meer cardio, gaat dit niet oplossen.
Fysieke afvalblokkade
Je lichaam houdt vast als overleef strategie uit de oertijd. Wanneer er sprake was van hongersnood, ging je lichaam haar metabolisme terug draaien. Dus overleven op minder calorieën. Diëten zijn de moderne hongersnood.
Daarom eet je de helft van wat je collega eet en weegt zij toch de helft van wat jij weegt.


Meerdere keren ben ik in een burn-out terecht gekomen. Elke keer hield ik dan weer veel gewicht vast door een ogenschijnlijk onverklaarbare reden. Het ging er ook niet meer zomaar af. Wat ik ook deed. Mijn metabolisme was nog meer vertraagd en mijn vetverbranding was fysiek ook geblokkeerd.
Je lichaam staat dus in de overleefstand
Wanneer je nu nog minder gaat eten:
trigger je hongernood in je (oer-)brein en gaat je lichaam nog meer vasthouden.
Wanneer je nu nog meer cardio gaat doen:
gaat je cortisol nog verder omhoog
💚 We moeten het lichaam dus niet verder uithongeren, maar juist kalmeren!
Het patroon onthulde de oorzaak van mijn overgewicht
Tijdens mijn 3e burn-out, werd ik me bewust van het patroon. Mijn gewicht had iets met stress te maken. Al was ik er nog steeds van overtuigd, niet zo veel stress te hebben...
Toen ik mijn cortisol begon te verlagen,
ging het eindelijk veranderen!


Mijn lichaam stond steeds 'aan'. In de overleefstand dus. Als empaat, voelde ik me altijd verantwoordelijk voor iedereen. Daarnaast had ik kleine kinderen en altijd al een drukke baan en gevuld sociaal leven. Daar waren slapeloze nachten, zorgen en nog meer emotionele stress prikkels bijgekomen.
Nu gaf het constant een opgejaagd gevoel.
Naast gewicht vasthouden en onmogelijk weer kwijt raken, kwamen er nu meer klachten.
Ontstekingen, auto-immuun reacties, opgeblazen gezicht, ring in mijn oren, slecht slapen, moe wakker worden, vergeetachtigheid en die vervelende onrustige benen.
Toen mijn cortisol ging zakken, namen alle klachten af.
Hoe ik dit proces heb doorbroken

Het zal waarschijnlijk niet meer verbazen dat ik zelf jaren met deze frustratie heb rondgelopen. Alles geprobeerd van meer cardio tot een 500 calorieën dieet.
Iedere burn-out kwam ik bijna 15 kg aan in nog geen 3mnd tijd. Daarnaast kwamen er ontstekingen en bij de 2e zelfs verlamming. Ik begreep er niks van en ging nog harder mijn best doen, maar mijn lichaam kon niet meer. Zodra ik weer een beetje op de been was, ging ik mezelf uithongeren en sporten.
Na de geboorte van mijn 2e kind destijds, raakte ik de helft van de 30 zwangerschapskilo’s niet meer kwijt. Ik ging 3 kwartier fietsen naar mijn werk, had 2 kleine kinderen, een drukke baan waar ik veel over de werkvloer liep, ik at best gezond, tenniste ook nog 2x/wk en toch viel ik niks af. Radeloos ging ik naar de huisarts, waar ik een kastje om kreeg voor mijn metabolisme. Wat bleek, ik verbrande op zo’n drukke dag nog geen 1600 KJ. Waar een gemiddelde vrouw op een normale rustige dag zo’n 2000 KJ verbrand.
Ik was niet gek, mijn metabolisme was vertraagd.
Ik kwam al aan als ik naar een koekje keek, terwijl mijn collega het hele pak leeg kon eten zonder een gram aan te komen.
Helaas kon de huisarts me niet verder helpen om dit te veranderen.
Wat gaat je helpen
Je cortisol stresshormoon, moet als eerste naar beneden!
Vaak hebben we zelf niet eens door dat ons systeem te vaak 'aan' staat, omdat we het zo gewend zijn.
Afvallen begint met rust in je zenuwstelsel en balans in je hormoonhuishouding. Dit begint met het verlagen van je cortisol. Cortisol maakt je lichaam steeds klaar om te vechten of te vluchten. Daarvoor moet je zenuwstelszel allert zijn en je spieren van suikers worden voorzien.
Wanneer cortisol omlaag gaat:
💚 Dan kan je zenuwstelsel weer ontspannen (rest and digest).
💚 Dan komt je vetverbranding weer uit het slot.
💫 En precies daarvoor heb ik uiteraard deze reset ontwikkeld.

Cortisol reset, 14 dagen

Zodat jij weer opgeslagen vetten kunt verbranden
Helpt direct je cortisol te verlagen, zodat je lichaam uit het vet -slot komt. Zodoende kun jij je opgeslagen vetten weer vrij maken, om te verbranden.
Nu nog promotieprijs
Nu van 62,-
Voor 22,-( incl. btw)
Je kunt direct starten

Hi, ik ben Marian
Als oud Verpleegkundige, heb ik jaren lang gewerkt als teammanager in de zorg. Later als Stresscounselor, Transformatiecoach, Hypnotherapeut, EFT Tapping en NEI Practitioner (Neuro Emotionele Integratie).
De afgelopen 10 jaar heb ik inmiddels honderden vrouwen geholpen met het zelfde probleem dat ik ooit zelf had.
Ik werk in mijn praktijk vooral met bewuste, empathische vrouwen die vaak sensitief zijn en veel verantwoordelijkheid dragen. Vrouwen die sterk zijn voor anderen, maar zich van binnen vaak alleen en onbegrepen voelen. Ze hebben het gevoel er altijd alleen voor te staan en overal hard voor te moeten werken. Die veroordeling van het gewicht er ook nog eens bovenop.
Gelukkig staan deze vrouwen open voor persoonlijke groei, omdat ze ergens weten dat er een reden is dat hun lichaam dit signaal/ symptoom geeft. Een signaal dat vraagt om hulp en niet om nóg meer discipline.
Ten tijde van al mijn burn-outs, kwam ik steeds rond de 15 kg aan, in nog geen 3maanden tijd. Ik at niet anders en was niet gestopt met bewegen. Niemand kon mij uitleggen hoe dit kwam. Volgens de huisarts zat het tussen mijn oren.
Ik ging nog minder eten en nog meer sporten. Zonder resultaat. Erger nog; ik kwam aan!!! Een nieuwe huisarts nam mij wel serieus en had mij van een kastje voorzien, dat netjes mijn verbranding in de gaten hield. Wat bleek; mijn metabolisme was vertraagd. Ook al fietste ik een half uur naar werk, verzorgde ik mijn toen nog kleine kinderen en had ik een druk leven en een drukke baan, ik verbrande max 1600 calorieën, waar een gemiddelde vrouw ongeveer minimaal 2000 KJ verbrandt.
Dus als ik het zelfde ging eten als mijn collega, kwam ik aan en zij niet. Helaas kon de huisarts me dus verder niet helpen met de oplossing van dit eerste stuk van het probleem. Maar ik heb de oplossing gevonden!

Overgewicht is een symptoom
Tijdens mijn eigen zoektocht heb ik ontdekt dat het niet echt om het fysieke stuk gaat. Je lichaam is wel fysiek uit balans geraakt, waardoor ze een symptoom geeft van gewicht vasthouden. Maar waardoor is dat gekomen en hoe kun je het veranderen?! Waarom doet je lijf dit?!
Als verpleegkundige richtte ik me eerst op mijn hormonale disbalans, op mijn zenuwstelsel en cortisol. Dit is de essentiële eerste stap in je herstel.
MAAR het kwam bij mij steeds weer terug en het afvallen werkte op een gegeven moment helemaal niet meer. Tijdens mijn opleiding tot Transformatiecoach, kwam ik er per ongeluk achter dat ik vol met onbewuste blokkades zat, die mijn vetverbranding blokkeerde. De jaren er na, heb ik niks anders gedaan, dan me hier op te richten, om te zorgen dat mijn lichaam moeiteloos in balans zou blijven.
Vandaar dat ik ook de volgende stappen heb gecreëerd voor die vrouwen die hier ook al jaren mee struggelen. Welke emotionele ballast draag je mee en welke onbewuste programmering. Vaak al generaties lang.
Geen truc om je iets te verkopen, gewoon kennis met je delen die het lijden stopt. Vast geen toeval dat je hier bent.. Liefs Mar
1 Cortisol reset
Helpt je lichaam uit de overleefstand. Zodat je vetverbranding van het slot gaat.
2 Metabolisme (insuline) reset
Herstelt je metabolisme verder. Waardoor je lichaam sneller gaat verbranden.
3 Onbewuste reset
Herstelt je zelfbeeld en doorbreekt onbewuste patronen. Zodat je lichaam blijvend gezond en in balans blijft.
nb: Stap 2 en 3 heb ik voor je gebundeld in 1 metabolisme reset.
Dit is geen stappenplan om jezelf te fixen, want er is niks mis met jou en je lichaam is niet stuk.
Het is gecreëerd om je lichaam op de juiste manier te ondersteunen zodat ze weer kan ontspannen, verbranden en herstellen. Terug naar jouw originele blauwdruk, terug naar jouw zielsgewicht. Omdat het niet over een trucje gaat, werkt het dus altijd. Je gaat dan samenwerken met je hormonen en je onderbewuste, in plaats van er tegen blijven vechten.
Voel je weer vrij in je lichaam
Maar Mar, waarom deel je dit voor zo'n lage prijs?
Dat antwoord is simpel: Ik wil dat niemand voelt wat ik 15 jaar lang heb ervaren. De onwaarheden die we leren over gewicht. De veroordelingen die we creëren over ons lichaam. Ze wil je beschermen en je iets vertellen.
Je lijf houdt niet zomaar gewicht vast. Waarom bij jou wel en bij je collega niet?! Onbewuste blokkades, zetten je brein aan om je lichaam te instrueren gewicht vast te houden. Hier mag aandacht voor zijn in plaats van nog meer veroordeling. Hier mag hulp voor zijn die echt werkt, maar niet veel aan te verdienen valt.

Hoe werkt deze helende training?
Je doet alles goed en toch gebeurt er niks met je gewicht. Misschien kom je zelfs aan. Dan is er dus iets aan de hand. Je lichaam is niet stuk en jij doet niks verkeerd. Je lichaam wil je beschermen.
Dat los je niet op door:
Diëten te volgen
Calorieën te tellen
Nog meer te sporten
Nog minder te eten
Dat los je wel op door:
Je zenuwstelsel tot rust te laten komen
✅ Je hormoonhuishouding te laten herstellen.
✅ Dat begint met je cortisol te verlagen, zodat je lichaam uit het vet -slot komt. Zodoende kun je jouw opgeslagen vetten weer vrij maken, om te verbranden.
Dat is niet alleen mijn ervaring en kennis, maar ook gewoon wetenschappelijk bewezen feiten.
Cortisol maakt je lichaam klaar om te vechten of te vluchten, dus dan moet er suiker naar je spieren. Als je het niet eet, zal je lever daar voor zorgen.
Cortisol reset, 14 dagen

Zodat jij weer opgeslagen vetten kunt verbranden
Helpt direct je cortisol te verlagen, zodat je lichaam uit het vet -slot komt. Zodoende kun jij je opgeslagen vetten weer vrij maken, om te verbranden.
Nu nog promotieprijs
Nu van 62,-
Voor 22,-( incl. btw)
Je kunt direct starten
Wat anderen zeggen, die je voorgingen:




Cortisol reset, 14 dagen
Zodat jij weer opgeslagen vetten kunt verbranden
Helpt direct je cortisol te verlagen, zodat je lichaam uit het vet -slot komt.
Zodoende kun jij je opgeslagen vetten weer vrij maken, om te verbranden.
Inhoud
Met video begeleiding
Met demonstratie video's
Inclusief gewicht setpoint visualisatie
➡️Downloads
1. Protocol cortisol reset
2. Reset praktische aanpassingen met meeste resultaat
3. Reset praktische kleine aanpassingen in de keuken ( incl boodschappenlijst)
4. 14 Dagen concrete toepassing stap voor stap

Ik zie dit dagelijks bij vrouwen in mijn praktijk:
Je eet al weinig, maar valt niet af
Je sport, maar je lichaam blijft vasthouden
Vet zit vooral op je buik
Je denkt dat het misschien aan jou ligt
Maar dat is niet zo!
Je lichaam staat te veel in de ‘aan-stand’
en zolang dat zo is… verbrandt ze geen vet.
Krijg weer vertrouwen terug in je lichaam.
Ik zie je daar.
Liefs Mar
Nu nog promotieprijs
Nu van 62,-
Voor 22,-( incl. btw)
Je kunt direct starten
